2009. április 24., péntek


Peti te, hallod-e. Gyalogos vagyok és anarchista. Azonban egy gyalogos anarchistának is ildomos megvárnia, amíg a gyalogátkelő helyen zöldre vált a lámpa, aztán kel át az úttest másik oldalára. Ha nem így tesz, akkor hülye. Gyalogos vagyok. Anarchista. Nem hülye. Ennyit már tudok magamról. Bárki elüthet, autós, kerékpáros, gurulószatyros kisnyugdíjas. Tökéletes préda vagyok.
És ezért is számon kérem máson, hogy mi a faszért megy át a piroson, legyen köcsög és kártékony autós, vagy biciklilengető urbánszamuráj szeánszista valami ligetben. Mert hát lehet opponálni a biciklivel, de minek? Meg hogyan? A kerékpár sem mindenkinek jelenti ugyanazt, kultúrköre válogatja. Egyes vélekedések szerint a kerékpár disznótáp és/vagy gázpalack a. pontból b. pontba történő juttatását elősegítendő eszköz, mások szerint sporteszköz, megint mások szerint pedig az isten ökoforradalomra kitalált lángpallosa. Aztán már a tévé is közvetíti ezt, hogy biciklizni médiaesemény, mármint az, hogy az emberek biciklivel járnak. Szerintem meg nem médiaesemény. De én gyalogos vagyok, anarchista és nem hülye, vagy talán de.
Aztán mondta azt is a szpíker, hogy jajj de sokan vannnak és jajj de szép, és tényleg sokan voltak, és tényleg jajj de szép. Csak hogy az meg alaptétel, hogy sok ember közt nem hogy a bába sok, hanem a köcsög is, és az én aspektusomból mint gyalogos tökmindegy, hogy slusszkulcsot lenget vagy kerékpárt az illető tömeg, legyen kritikus vagy kritikátlan, aztán pedig a békés hétkönapokon meg szarik az egészre úgy ahogy van. Én, ha tömeget látok, osztok szorzok, a köcsögségi állandóra vagyok kíváncsi. Az mindig ugyanannyi, valószínűsítem, hogy a neandervölgyben is ugyanennyi volt az egy főre jutó kretén, mint ma.
Akkor, amikor egy napig a kritikus tömegen van a társadalmi fókusz és környezetéért aggódó egységnek mutatja magát, akkor tessék máskor is annak, nem látszani, hanem lenni. Nem egy új faj születéséről van szó, csak vélhetőleg jószándékú törekvésről, ami nem találja az eszközeit, ami abból adódik, hogy bizonyos létszám fölött nem létezik már közös ügy. Ezen az alapon lehetne valami petíciót írni, hogy ameddig az autósok köcsögök, és vélhetőleg mindig is azok lesznek, a kerékpárosok kapjanak orvosi igazolást, hogy fel vannak kreszből mentve és kész. Hozzám, gyalogoshoz képest a kerékpáros is környezetszennyező, nem kismanócskák szerelik össze ezeket, hanem gyárak csinálják, nem manófalván és nem rózsaszín napkollektorokkal a tetejükön. Lehetne ezt ragozni.
Környezetet szennyezni szerintem, anarchista (light) szerint nem csak széndioxiddal lehet, hanem viselkedéssel is.
Szóval, ha lehet ilyet nekem, akkor azt kérném tőled, hogy ne menj át piroson, mert csak.
Cserébe én mindig a kukába dobom a csikket és a szelektívbe dobom az üres boros üvegeket. Ez az utolsó ajánlatom. És ugye az világos, hogy ez nem az autósok mellett érvelő kortesbeszéd volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése