2005. május 21., szombat

Ha azt mondják nekem: ne légy bánatos, akkor én arra üreséggel reagálok, és ha ha azt mondják: ne légy már ilyen üres, na akkor lesz az, hogy leszek bánatos. E két összetevő, nem éppen nagy boszorkánykonyha, pár zokszóval is könnyen leírható. Így most víz alatt ülök és krokodilkönnyeket ejtek, mnem gondoltad volna hogy, ilyenné torzít majd a majomszeretet. Kibúvót keresni ahol mindenki tudja, kibújni inkább csak kiváltság, mentséget magára mindenki talál. Jajj, nekem olyan szép életem van, hgy néha olyan, mint ha nem is velem történne, nekem néha olyan lágy is, hogy nem is történik. Túl nagy az udvar, és sok a kerti törpe, a harag pedig az rossz tanácsadó, de jóformán vele tudok elbeszélgetni a teagőzben, így meg úgy értem a nyelvét, így meg úgy kigondolja, mire is gondolok. Én meg a harag tehát kézenfogva, csak egyre kell ügyelni: nem számítani jobbra. Nem tűnni ostobának, se okosnak, se szépnek, belesimulni a valamibe, lakomát ír a szürke. Összeszedni az apró darabokat, és azt mondani lelkendezve, ugye emlékszel, ugye emlékszel. Se maradni, se menni. Van amikor elfogy az út a lábak alól, hibáztatni azonban csak a lábat ér. Az út az igazság meg az élet többnbyire kikezdhetetlen rendszer. Előbb utóbb úgy lépünk vagy százat, már az elején megbicsaklik az értelem, de nem számít, már nem leng körül semmiféle pátosz, egy ideje minden elköltözött. Megfakult a régi bodzaillat, a naptárból tudom az évszakokat. Már nem érdekel, hogy a tavasz levetkőzteti a nőket, unom Bertolucci-t, és lassúnjak találom Bunuel-t. Nekem senki nem üzenhet, és én sem üzenek semminek. nem írom le még egyszer, tehát leírom: ez nem publikálás, mert van az a tévhit, amit az ember ide leír; az számít. De kb olyan mint köröket hugyozni a hóba, esetleg jó vesemüködéssel, nyillal átlött szíveket. Én nyámnyillal lőttem mindig is. Utlálom azt, hogy mindig én leszek a véres és azt is utálom, hogy képtelen vagyok tenni ellene. Most elnézem magam, olyan szép vagyok, mint egy tengeralattjáró, sülyedés előtt, csak sohse lehet tudni ez most egy temporális merülés vagy már maga a torpedó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése