2005. január 7., péntek

"Míg lombok közt éj lobog,
 addig kérdezd: ki vagyok –
 Nap tüze pirkad már.
 Házam volt a virradat,
 benn feledtem páromat,
 ej de igen nagy kár.


 Meglesném én páromat:
 talán felhőt varrogat
 jól tudom, engem vár!
 Kényes titkot varrhatott,
 betette az ablakot,
 ej de igen nagy kár."


---------------------------------------------------------------


"Azt álmodtam, hogy gyerekek vagyunk még:
összevesztünk, én megütöttem arcod,
most te sértetten menekülsz előlem
    fokszikutyáddal.

Hosszu kórók közt tipegő babuska,
átölel sűrű puha őszi zsongás,
pókfonál csillog libegő hajadban
    s futsz pityeregve.

Én kinálnálak fanyar-édes őszi
szép bogyókkal, míg te csak egyre sírsz-rísz,
ülsz a kuckón és a szemembe nézel
    zord gyülölettel.

Hogy fölébredtem, ragyogott a reggel
s fájt hogy többé már sohasem verekszünk.
Őz-patán fut zöld tavaszom s te is már
    nagy baba lettél."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése