2004. december 8., szerda

Az álom

Mint az ismeretes a rendszeres idelátogató számára, e sorok írója egy évben általában 4-szer szokott álmodni, évente.(Évánta, na ez kurva nagy poén, jót nevettünk). E ritka alkalmak egyáltalán nem tartogatnak semmi emelkedettséget, de becsüljük meg azt a keveset ami van, a rossz múlt is a mienk, hát még az értelmezhetetlen jelen.

Helyszín: Obi áruház(megújult)
Itt gyülekezik az egész város, hatalmas tömeg verődik össze, de szervezett rendben, lépcsőházak szerint sorakozunk fel. Én is ott vagyok, benne vagyok a többi közt. A szónkok (úgy rémlik a ríltájm polgálmester az) a pulpitus mögött áll és méltatja a méltatni valókat, de ahogy az lenni szokott, a figyelem el-elkalandozik a hallgatóság soraiban. És egyszer csak a Mészáros, aki a másodikon lakik, és úgy néz ki mint egy nagyra nőtt sün, szörnyűt beszélni, csak elémbe áll. Azt mondja, de bele a szemeimbe ám, hogy én bizony soha nem csinálok semmit. Lesek, hogy most akkor mi van, hogy most én leszek terítéken..., de csak mondja. És én is mondom, hogy ez nincsen így, azért csinálok valamit. A lépcsőházra hivatkozik, hogy mindenki így gondolja, ő mindőssze csak a közgondolkodás megfogalmazója. gyorsan bekapcsolódik Jankovics a harmadik emeletről és ő is mondja: bizony Mészáros minden szava igaz, a szívéből beszélt ez a jó ember. Hebegek-habogok, lusta vagyok érveket felhozni a magam védelmére. Mészáros felesége is ott van a hátsó sorokban, de ő csak hátulról duruzsolgat, de tartalmilag ugyanaz. A többi lakó hallgat, de lehet látni a tekintetekből, hogy ezek együvé tartoznak.
Ébredés: 9 órakor.(e sorok írója már évek óta nem ébredt 9 órakor, pontban 9-kor meg tán soha)
Gyorsreagálás: Félig vakon bekapcsolni a számítógépet, Photoshopolás, mosolyomban megfürdetni minden egyes pixelt. Dolgozni. Bizonyos időközönként gyanakvóan kikukucskálni az ajtón lévő kis kitekintőn, hogy jönnek e már.

Azt nem tudom, hogy ezt hol kell intézni, de szeretnék én erről az évánkénti 4 álmomról is lemondani. Másnál jobb helye van, nekem nem kell, nem tudok, nem akarok mit kezdeni vele. Leszakadtam én már erről az urbán transzcendens világról is. Vigye el valaki innen. Vigye el, csak összekoszolja a lakást. Lehet ördög is, mindegy. Vigye el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése