2004. június 24., csütörtök

" mert nincs a világon se jó, se rossz, a gondolkozás teszi azzá.Nekem börtön.

"Úgy fenséged nagyravágyása teszi azzá; szűk a szellemének."

"ez álmok éppen a nagyravágyás: mert a nagyravágyónak egész lénye csupán egy álom árnyéka"

"hisz az álom maga is puszta árnyék"

"úgy van, de én a nagyravágyást oly könnyü, oly légies természetűnek tartom, hogy még az árnyéknak is árnyáka."


"én meglehetős becsületes vagyok: mégis oly dolgokkal vádolhatnám magamat, hogy jobb lett volna, ha anyám világra sem szül. Igen büszke vagyok, bosszúálló, nagyravágyó; egy intésemre több vétek áll készen, mint amennyi gondolatom van, hogy beleférjen, képzeletem, hogy alakítsa vagy időm, hogy elkövessem benne.Ily fickók, mint én, mit is mászkáljanak ég s föld között! Cinkos gazemberek vagyunk mindnyájan: egynek se higgy közülünk"

"eredj, az őrjített meg"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése